verkoopvoorwaarden-boxsprings-en-matrassen (Proefslapen)

Ultiem Slaapcomfort verkoopvoorwaarden-boxsprings-en-(Top)matrassen

Toelichting

Boxsprings en (Top)matrassen van Ultiem Slaapcomfort zijn Nederlandse kwaliteitsproducten van NoLizzz Nederland. Deze producten worden speciaal voor u direct na uw aankoop gemaakt en zijn normaal gesproken binnen een week leverbaar.

- Onder meer uit hygiënisch oogpunt is er op (top)matrassen geen herroepingsrecht van toepassing.

-Boxsprings worden speciaal op bestelling door de fabriek voor u gemaakt. Op boxsprings is zodoende geen herroepingsrecht van toepassing.

 

Aankoop overeenkomst

Het bezorgen van uw bestelling

Om het bezorgen van uw bestelling zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij u dringend om stil te staan bij de volgende zaken:

• Kan onze auto uw woning bereiken (denk aan opgebroken straten, binnensteden die afgesloten zijn voor autoverkeer)?

• Het spreekt voor zich dat onze bezorgers/monteurs uw slaapkamer moeten kunnen bereiken. Is het trapgat ruim genoeg voor een boxspring in de maat die u wenst? Hoe kunnen wij uw woning bereiken als u in een flat of bovenwoning woont? Is er een lift aanwezig? Laat ons vooraf weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van uw bestelling. Dan houden wij daar zo veel mogelijk rekening mee in onze planning. Indien wij vanwege bijzondere omstandigheden voor de levering extra kosten moeten maken (bijvoorbeeld voor de inhuur van een lift), zijn deze voor uw rekening. Als we van tevoren niet op de hoogte zijn gebracht van mogelijke moeilijkheden met betrekking tot het bereiken van uw huis en/of slaapkamer, kan Ultiem Slaapcomfort niet aansprakelijk gesteld worden voor de negatieve gevolgen daarvan. Alleen onder uw verantwoordelijkheid zullen onze monteurs de boxspring dan naar de gewenste ruimte brengen.

• Op de Waddeneilanden en buiten Nederland worden door Ultiem Slaapcomfort geen boxsprings en/of matrassen bezorgd.

Voor bezorgen in Nederland rekenen wij € 70,00 tot de voordeur. Eventueel monteren kost € 25,00 contant na montage.

 

De dag van bezorgen

Van tevoren komen wij met u een dag van levering overeen. Houdt u er rekening mee dat u rond deze tijd thuis dient te zijn voor het in ontvangst nemen van uw order. De levering kan gedurende de gehele dag plaatsvinden. Vanuit de auto krijgt u van te voren telefoontje dat wij in aantocht zijn.

 

Bent u niet thuis?

Wij gaan ervan uit dat u op het afgesproken tijdstip thuis bent. Is dit niet het geval, dan probeert de chauffeur u telefonisch te bereiken. Kunnen wij geen contact met u leggen, dan krijgt u een kaartje in de bus. U kunt ons dan bellen, waarna wij u een nieuwe verwachte leverdatum doorgeven. Dit kan enkele weken later zijn. Er zijn dan echter weer de geldende bezorgkosten verschuldigd, boven op de reeds eerdere bezorgkosten.

 

Montage door Ultiem Slaapcomfort

Wanneer u dat wilt, monteren wij producten die u bij Ultiem Slaapcomfort koopt bij u thuis.

• Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen.

• Zorg ervoor dat u uw slaapkamer en trapgat van tevoren heeft gemeten, zodat u zeker weet dat de gewenste producten passen. Let hierbij extra op de maat van het hoofdbord.

 

Het verpakkingsmateriaal

Onze chauffeurs nemen het afval (o.a. karton en plastic) mee wanneer producten door Ultiem Slaapcomfort worden gemonteerd.

 

Het afhandelen van de factuur

Na het bezorgen en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt de chauffeur de geleverde goederen met u na. Daarna vraagt de chauffeur u de factuur te ondertekenen en het verschuldigde bedrag te betalen. Tenzij u reeds het product reeds heeft betaald, dan tekent u alleen voor een goede aflevering.

 

Uw bestelling zélf ophalen

 Als u besluit zélf uw bestelling op te halen, dan laat de Ultiem Slaapcomfort u weten wanneer de producten aanwezig zijn. Wij gaan ervan uit dat u de bestelling binnen veertien dagen na ons bericht komt ophalen. Doet u dat niet, dan nemen wij contact met u op. De winkel brengt dan € 25 opslagkosten in rekening.

 

RUILEN EN RETOURNEREN

  •  Ruilen en Retourneren

 

Retouren 

U heeft 14 dagen zichttermijn om te beslissen of u het product wil houden.

Veel van onze artikelen zijn om hygiënische redenen dicht geseald of afgesloten met een hygiëne zegel.

U kunt het product dat u wilt retourneren binnen 14 dagen terugsturen in dezelfde ongeopende verpakking waarmee het gekomen is. (Dit i.v.m. de hygiëne wet)


Persoonlijk retourneren kan ook bij onze fysieke winkel. (Het retouradres krijgt u zo spoedig mogelijk na uw aanmelding.) 
In overleg met u kunnen retourzendingen ook bij u thuis worden opgehaald. De kosten voor het retour zenden van de producten zijn voor uw rekening.

Indien redelijkerwijze mogelijk dient het product in de onbeschadigde, onveranderde, originele fabrieksverpakking te zitten. Het product dient compleet, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. 
Geopende verpakkingen voldoen niet aan deze voorwaarden, en blijven uw eigendom. Beschadigde of gebruikte producten worden niet vergoed. 
Indien u de verpakking heeft geopend/beslapen gaat automatisch proefslapen in.

Alle "matrassen op maat" die speciaal voor u worden gemaakt, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

 

30 DAGEN PROEFSLAPEN

  • 30 dagen proefslapen

Proefslapen | Tot 30 dagen proefslapen

Loop niet het risico van een verkeerde keuze!

Indien u een nieuw matras aankoopt zult u vaak moeten wennen aan de eigenschappen van het nieuwe matras. Logisch, want meestal heeft u al jaren op een ander matras gelegen en zal het nieuwe matras u een betere ondersteuning geven waardoor het lichaam aan het matras moet wennen.

Als u bij de Ultiem Slaapcomfort een matras koopt mag u een periode van 30 dagen proefslapen. Om een matras goed te kunnen beoordelen zou u er wel minimaal 14 dagen op moeten slapen. Het lichaam moet ook de kans krijgen om aan het matras te wennen. Als het matras dan niet bevalt kunt u in zo’n geval gebruik maken van onze omruilgarantie.

Wilt u gebruikmaken van uw omruilgarantie? 
Neem hiervoor telefonisch of per mail contact op met onze klantenservice. Zij begeleiden u deskundig en zorgvuldig naar het juiste slaapcomfort. Op deze manier vindt u bij de Ultiem Slaapcomfort altijd een matras dat bij u past.

 

Voorwaarden 30 dagen proefslapen 

 

  • Proefslapen uitleg

Voorwaarden voor proefslapen.

 

Proefslapen geldt op alle matrassen* in de breedte maten 90, 140, 160 en 180. 
En in de lengtematen 200, 210 en 220.


*LET OP: Deze omruilgarantie geldt niet voor Aktie- en Maatwerk matrassen en matrassen van Polypreen.

  • - Matrassen kunnen alléén voor matrassen worden omgeruild van dezelfde afmeting.
  • Uit hygiënisch oogpunt ruilen wij alleen de kern van de matras om. De tijk moet u behouden en hergebruiken.
  • - Er mag eenmalig gebruik worden gemaakt van de omruilgarantie. 
    - De periode van 30 dagen proefslapen gaat in op de dag van levering.
  • - Voor het omruilen van een matras wordt een vergoeding van € 49,00 berekend voor logistieke   kosten.
  • - Is de door u in tweede instantie gekozen matras voordeliger dan het eerder gekozen type, dan ontvangt u hiervoor een te goed bon. Is het vervangende matras duurder dan de eerder gekozen versie, dan betaalt u de meerkosten van het andere type matras.


Let op: indien een matras wordt aangeboden voor omruil garantie dan dient deze netjes in de originele verpakking of vergelijkbaar alternatief te zijn verpakt en dicht geplakt. Zodat onze transporteur het matras zo bij u kan komen omruilen.

 

Proefslapen/omruilgarantie is wat anders als de bedenktijd

Let op: De omruilgarantie die wij bieden, is wat anders dan de "Wet koop op afstand". 
Ultiem Slaapcomfort is lid van Stichting Webshop Keurmerk, wat onder andere inhoudt dat u op de aankoop van uw matras via internet altijd een bedenktijd heeft van 14 dagen. Dus wanneer u zich bedenkt, kunt u uw matras altijd binnen die veertien dagen na ontvangst nog terugsturen, mits deze niet beslapen is en in oorspronkelijke en onbeschadigde staat verkeert. Het matras of product mag nog niet zijn gebruikt of nog niet zijn uitgepakt i.v.m. de hygiëne. 

Dus zodra u gaat proefslapen, gaat de omruilgarantie in, en wanneer u het matras nog niet heeft gebruikt of nog niet heeft uitgepakt geldt de bedenktijd van 14 dagen, zoals die beschreven staat in de algemene voorwaarden van Ultiem Slaapcomfort en de Stichting Webshop Keurmerk. Voor meer informatie zie ook: Ruilen en Retourneren.

 

 

De prijs voor koerierdiensten voor het ophalen van matrassen en boxsprings om die naar de winkel in Pijnacker te vervoeren is sterk afhankelijk van afstand.

Voorbeeld: U moet erop rekenen dat retour zenden van matrassen of hotelboxen niet goedkoop is.

Wij gaan even uit van hubhub.nl

Voorbeeld: van Assen naar onze winkel in Pijnacker komt al gauw uit op € 70,00.

U kunt hier zelf een vrijblijvende offerte opvragen of in zee gaan met een andere vervoerder, geheel naar eigen inzicht.