Herroepingsrecht, uitproberen, ruilen en retourneren

Matras uitprobeergarantie

Bij een groot deel van onze matrassen profiteer je van een unieke uitprobeergarantie. Als je overstapt naar een nieuw matras heeft je lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij de voorwaarde minimaal 30 dagen gebruik te maken van je matras. Bevalt het matras je na 30 dagen toch niet, dan heb je nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie.

Voor deze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden:

Je hebt eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie.

De uitprobeergarantie is alleen geldig voor een matras van ons eigen merk (NoLizzz)

Als je gebruik wenst te maken van de uitprobeergarantie, dan kun je je tot maximaal 60 dagen na levering wenden tot onze fysieke winkel voor het maken van een nieuwe keuze.

De volgende matrasmaten komen in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm, 90 x 210 cm en 90x220cm

Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting.

Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om.

Prijsverschillen worden verrekend via tegoedbonnen of middels een bijbetaling.

Per matras wordt €60.- in rekening gebracht voor omruilkosten indien de omruiling bij je thuis plaatsvindt. Ingeval je ervoor kiest om de omruiling via de winkel te laten plaatsvinden, wordt €40 per matras in rekening gebracht.

De ingangsdatum van garantie blijft de dag waarop het eerste matras is geleverd.

Topmatrassen en gestoffeerde matrassen zijn uitgesloten voor de uitprobeergarantie.

 

Retourneren geen (top)matrassen en/of boxsprings

Ben je niet tevreden over je aankoop? Dan kun je het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Herroepingsrecht

Je hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Je kunt hiervan alleen gebruikmaken als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

U heeft 14 dagen zichttermijn. (met inachtneming van waardevermindering)

Het artikel wordt liefst in originele verpakking terug gestuurd.

Stuurt u een artikel retour dan wordt indien aan de voorwaarden is voldaan het factuurbedrag in zijn geheel vergoed.

Let op: het artikel dient door de consument goed behandeld te worden, alsof men een artikel in de winkel bekijkt.

Eventuele schade aan artikel of originele verpakking kan leiden tot waardevermindering.

Alle extra kosten worden niet door Ultiem Slaapcomfort vergoed.

De consument is verantwoordelijk voor het in goede staat afleveren van het artikel bij het retour adres.

Ontstane schade is voor rekening van de verzender en kan eventueel verrekend worden met het credit bedrag.

Degelijk verpakt en eventueel verzekerd voor transport kan leed besparen.

Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor jou besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen.

 

(Top)Matrassen en Boxsprings e.d.

 

Het om hygiënische reden weigeren van terugname van (Top) matrassen, is verledentijd.

Echter zal Ultiem Slaapcomfort nooit een beslapen matras voor nieuw verkopen. Een retour gestuurde matras zal voordat het via de Winkel Outlet verkocht wordt allereerst professioneel gereinigd moeten worden. Ook u zal nooit een al beslapen matras willen kopen.

Het Europees Hof heeft in 2019 uitspraak gedaan en deze is bindend voor iedereen.

De leverancier is verplicht een (Top)matras terug te nemen. Echter dient de klant rekening te houden met waardevermindering.

De leverancier zal om het artikel weer verkoopbaar te maken het moeten laten reinigen. De gemaakte kosten hiervoor omvatten de waardevermindering.

Dit geldt voor matrassen die uit de verpakking zijn geweest. In praktijk kan dat nauwelijks anders, niemand koop een matras om het direct weer terug te sturen.

Onze producten zijn laag geprijsd, Let dus goed op of retourneren wel zin heeft.

De kosten voor het reinigen (weer verkoopbaar maken) wordt van het credit bedrag afgetrokken.

Hieronder ziet u wat de waardevermindering is voor (Top) matrassen en boxsprings door matrasreiniging:

Weer als nieuw verkoopbaar maken::

Vervangen hoes 1-Persoons (top)matras € 45,=

Vervangen hoes 2-Persoons (top)matras € 70,=

1-Persoons Boxspring                                   € 70,=   

2-Persoons Boxspring                                   € 130,= 

 

Uitspraak Europees Hof

Het Europees Hof bepaalt dat een consument die na de onlineaankoop van een matras de beschermfolie heeft verwijderd nog steeds een beroep kan doen op het recht om te retourneren. Het Hof is van mening dat een matras waarvan de verpakking is verwijderd niet per definitie niet meer bruikbaar is. Een matras is vergelijkbaar met een kledingstuk dat na reiniging en ontsmetting weer geschikt kan worden gemaakt voor een nieuwe verkoop zonder dat daarbij afbreuk wordt gedaan aan de eisen van gezondheidsbescherming of hygiëne. De consument kan wel aansprakelijk worden gehouden voor een eventuele waardevermindering van het product.

De volledige uitspraak C-681/17 leest u op de website van Infocuria. Jurisprudentie van het Hof van Justitie.

 

Retourkosten online- aankoop

Als je aan de voorwaarden van het herroepingsrecht voldoet, heb je de mogelijkheid om de bestelde producten te retourneren. Je hebt de volgende mogelijkheden tot retourneren:

Retourzending per post.

De kosten voor het retour sturen is voor eigen rekening.

Als het product niet per post retour te zenden is, kunnen wij het product bij je retourhalen. De kosten hiervoor bedragen € 69.- en zijn voor jouw rekening.

Je kunt het product kosteloos inleveren bij onze winkel: Oostlaan 16 te Pijnacker

Zodra wij uw geretourneerde producten hebben ontvangen, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele (retour)kosten worden verrekend met dit bedrag.